^Pujar
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Destacats

Cerca...

Xarxes Socials

FacebookTwitter

Calendari

Desembre 2024
L M X J V S D
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

INICIAR SESSIÓ

Treballs Premiats (VII PFMZ, maig 2014)

 ENTITATS sense afany de lucre  (2.000 euros)

TITOL

RESUM

PRESENTAT PER

E.S.F.E.R.A JOVE

 

1r Premi

1.000 euros

 

 

El projecte ESFERA Jove preten formar a joves del barri de Marianao de Sant Boi per a que siguin capaços de fer una lectura de la seva realitat social, i posteriorment acompanyar-los en el desenvolupament d'una experiència pilot mitjançant la qual donin resposta a una necessitat que ells mateixos han detectat. El procés preten situar als joves en un espai de reconeixement públic, esdevenint agents actius a la seva comunitat, que participen i transformen el seu entorn. El projecte funciona des de 2006 i a dia d'avui hi ha 70 joves de 15 a 28 anys, agrupats en 9 col·lectius , que desenvolupen projectes socials al barri des de l'opció voluntària, amb el suport i acompanyament de la Fundació Marianao, però amb plena autonomia.

FUNDACIÓ MARIANAO

 

SANT BOI DE LLOBREGAT

PROJECTE TÀNDEM

 

2n Premi

600  euros

 

 

 El projecte Tàndem és un projecte socioeducatiu que es desenvolupa a la ciutat de Tortosa i que té com a finalitat primera, afavorir la integració social cultural i lingüística i el desenvolupament personal i formatiu d’aquell alumnat de les escoles de Tortosa que presenti dificultats en aquest procés d’integració. Per tal de dur-ho a terme, el projecte Tàndem posa en relació a diferents agents educatius i socials de la ciutat amb la voluntat de construir conjuntament un acompanyament integral d’aquest alumnat. El projecte s’anomena Tàndem perquè el nucli d’intervenció (2+2) el formen per una banda, parelles de mentors (alumnat dels Graus d’Educació Infantil i Primària de la Universitat Rovira i Virgili del Campus Terres de l’Ebre i del Cicle Formatiu de Grau Superior d’Integració Social de l’ Institut de l’Ebre) i per l’altra, parelles d’alumnes de sisè nivell del cicle superior de les escoles de la ciutat de Tortosa.

 AJUNTAMENT DE TORTOSA, ST D’ENSENYAMENT A LES TERRES DE L’EBRE. UNIVERSITAT ROVIRA I VIRGILI

 

TORTOSA

VEUS I MÚSICA PER A LA INTEGRACIÓ

 

3r Premi 

400 euros

 

 

 Des de l'any 2005 el projecte "Veus i Música per a la Integració" ha atès més d'un centenar de nens / es i joves de diferents nacionalitats i situació socioeconòmica, està concebut com una estructura i un mitjà per canalitzar la convivència i la integració;Concretament el "Projecte" està dedicat a la integració, capacitació, prevenció i recuperació dels nens i joves de diversos sectors. "L'eina que ens ajuda en aquest procés d'integració és la pràctica coral i instrumental, que afavoreix la integració a través de la cultura i  permet un millor desenvolupament dintre de la societat d'acollida, de manera que s'evita l'exclusió social i la inadaptació. Actualment el projecte atén infants i joves dels barris del Turó de la Peira , de Roquetas , Ciutat Meridiana i Verdum al districte de Nou Barris , i al districte de Sant Andreu dos espais  a les escoles Can Fabra i Gavina i  un Espai al barri de Trinitat Vella, fent un total de 328 nens, nenes i joves beneficiaris.

ASSOCIACIÓ DE MÚSICS PER LA PAU I LA INTEGRACIÓ (AMPI)

 

BARCELONA

 

 

       Centres escolars   (2.000 euros)

TITOL

RESUM

PRESENTAT PER

LA CHANCA CAMINA SOLA HACIA LA ESCUELA

 

1r Premi  

1000 euros

 

 

 

LA CHANCA CAMINA SOLA HACIA LA ESCUELA, es un proyecto de Cooperación Infantil creado por niños y niñas gitanos y marroquíes del colegio público La Chanca, que viven en el barrio desfavorecido de La Chanca, Almería. Un proyecto creado para conseguir un sueño: reducir el alto porcentaje de absentismo escolar en La Chanca por medio de la Cooperación Infantil. Quieren ser los niños y niñas más grandes del colegio quienes salven la vida escolar de los niños que no van a la escuela, comprometiéndose como COOPERANTES INFANTILES a ir a las casas de niños/as absentistas para recogerlos y llevarlos a la escuela, de sus manos y nada más, como dice una de las numerosas canciones que ellos mismos han escrito y creado para el proyecto, junto a su CONFERENCIA INFANTIL de 25 minutos de duración sobre EL DERECHO A LA EDUCACIÓN.

 CEIP LA CANCHA

 ALMERÍA

APRENENT AMB ELS AVIS

 

2n Premi  

600 euros

 

 

 El Projecte “Aprenent amb el avis” consisteix en interrelacionar un grup d'alumnes del centre, amb risc de fracàs escolar, amb els Jubilats del Mar del “Casal del Pescador” de Roses. El projecte comença aplicant-se en el context d’aula, però surt del centre per tal d’anar al "Casal del Pescador" a aprendre dels avis (taller de costura i nusos mariners, entre altres) i convida als avis a entrar a l'institut a veure com estudien els aprenents d'avui i per convidar-los a seguir aprenent (taller d'ús de mòbils i entorns virtuals). Tot plegat aquest contacte directe ha de servir per a acostar dues generacions i oferir una oportunitat d'intercanvi de valors i coneixements.

INSTITUT CAP NORFEU I CASAL DEL PESCADOR JUBILATS DEL MAR

 

ROSES

EMPRENEDORS EN UNA ESCOLA VERDA

 

VOLEU CONÈIXER EL NOSTRE ENTORN

 

3r Premi 

400 euros

 

 

El projecte consisteix en que els alumnes de l'escola formen una empresa. En el cas dels nostres alumnes formen una cooperativa. La qual té els mateixos components que qualsevol cooperativa de les nostres terres. Això suposa elegir una junta, el president, redactar uns estatuts, triar un nom i un logotip, celebrar assemblees, redactar actes, triar els productes que es vendran al mercat..., però no és un projecte aïllat, ja que està lligat amb les actuacions d'escola verda: els productes es fabriquen amb materials reutilitzats, els venen els productes de l'hort escolar i els ous de les gallines del galliner. Amb els guanys, es torna els capital inicial a cada alumne, es dedica un 10% a una ONG i ells trien una activitat lúdica.

---------------------------------------------------------------------

Per poder conèixer l’entorn més immediat, què millor que poder-lo estudiar i explicar a nens i nenes de la mateixa edat. Els nostres alumnes es converteixen en guies turístics per a companys d’altres escoles, donant a conèixer el nostre poble, la cultura i les seves tradicions i la Via Verda de la Terra Alta; així poden conviure amb alumnes d’escoles molt diferents a la nostra.

Hem preparat activitats i sortides per la  Via Verda, visites a diversos llocs d’interès del poble i  activitats dintre de l’escola, tot pensat per poder compartir-ho amb altres escoles.

El nostre poble és un poble petit, però té uns recursos que es poden aprofitar.

CEIP SANT BLAI

 

 BOT

 CATEGORIA ESPECIAL TERRES DE L’EBRE (1.000 euros)

TITOL

RESUM

PRESENTAT PER

UN ANY DE PLATAFORMA D’AFECTADES PER LES HIPOTEQUES A LES TERRES DE L’EBRE

 

1er Terres de l’Ebre

600 euros

 

 

La PAH neix a Barcelona el febrer de 2009 amb la intenció d'oferir una resposta ciutadana a la situació d'aquelles persones que, ja llavors, comencen a no poder pagar la hipoteca i veuen que el banc els pot reclamar un deute elevadíssim fins i tot després de perdre l'habitatge.

La PAH és un moviment ciutadà apartidista, articulat en més de 200 nodes arreu de l'Estat, a través del qual persones directament afectades i persones solidàries s'organitzen per denunciar i canviar esta situació. Per fer-la més accessible a les persones afectades del nostre territori, es va constituir la PAH Terres de l'Ebre el 24 de novembre de 2012.

La PAH actua en molts camps diferents (emocional, polític, mediàtic, judicial, comunicatiu, etc.) per promoure canvis legals que donin resposta a la vulneració de drets fonamentals que pateixen les persones afectades i, en un marc més ampli, proposar solucions per fer efectiu el dret a l'habitatge per a tota la ciutadania.

 
 
 

PLATAFORMA D’AFECTADES PER LES HIPOTEQUES DE LES TERRES DE L’EBRE

  

TORTOSA

 

 

 

 

APRENEM JUNTS

 

2n  Terres de l’Ebre

400 euros

 

 

A Alcanar molts infants, degut a l’actual situació de crisi, es troben en risc d’exclusió social. La Biblioteca Municipal s’està convertint en centre d'acollida per a un nombre creixent de nens i nenes desatesos quan aquests/es acaben l’horari escolar. És per això que hem decidit que una manera de col·laborar en la formació de ciutadans lliures i responsables és a través del voluntariat que promovem entre el nostre alumnat per fer front a aquest problema.  Aquest projecte l'està realitzant  un grup d’alumnes de 4t. d'ESO del nostre Institut, amb la col•laboració de la Regidoria d’Ensenyament i la Biblioteca, i consisteix en donar suport a aquets/es infants.

 INSTITUT SÒL DE RIU I BIBLIOTECA TRINITAT I FABREGAT

 

 

ALCANAR

 

Comparteix l'article

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
Copyright © 2013. ASSOCIACIÓ D’AMIGUES I AMICS DE LA UNESCO DE TORTOSA